IKM Programråd for drama og teater
Møter
Tittel | Sted | Fra | Til | |
---|---|---|---|---|
Programrådsmøte- 28.04.2025 | 28.04.2025 | 28.04.2025 | ||
Programrådsmøte i drama og teater- 03.12.2024 | Dragvoll | 03.12.2024 | 03.12.2024 | |
Programrådsmøte- 30.10.2024 | Dragvoll, bygg 7, 7514 | 30.10.2024 | 30.10.2024 | |
Programrådsmøte- 06.06.2024 | Dragvoll, D153 | 06.06.2024 | 06.06.2024 | |
Programrådsmøte i drama og teater - 07.11.2023 | Dragvoll, 7514 | 07.11.2023 | 07.11.2023 | |
Programrådsmøte drama og teater | Dragvoll, 7514 | 26.09.2023 | 26.09.2023 | |
Programrådsmøte drama og teater | Møterom bygg 8 nivå 4 (8436) | 23.05.2023 | 23.05.2023 | |
Programrådsmøte Drama og teater | D134 | 28.10.2022 | 28.10.2022 | |
Programrådsmøte i drama og teater | Klubb 7, møterom 7514 | 11.10.2022 | 11.10.2022 | |
Programrådsmøte drama og teater | Klubb 7 | 18.10.2021 | 18.10.2021 | |
Programrådsmøte i drama og teater | Møterommet IKM, bygg 8 nivå 4 | 11.05.2021 | 11.05.2021 | |
Programrådsmøte drama og teater | Klubb 7 og skype | 28.09.2020 | 28.09.2020 | |
Programrådsmøte i drama og teater | 25.05.2020 | 25.05.2020 | ||
Avlyst Programråd Drama og teater | Møterom bygg 8 | 27.04.2020 | 27.04.2020 | |
Programråd drama og teater | Møterommet bygg 8 | 17.02.2020 | 17.02.2020 | |
Programråd Drama og teater | IKM Møterom 8436 | 21.10.2019 | 21.10.2019 | |
Programrådsmøte for drama og teater | Møterom 8 | 29.04.2019 | 29.04.2019 | |
Programrådsmøte | Møterommet IKM bygg 8 | 05.02.2019 | 05.02.2019 |
Mandat
Mandat for studieprogramråd ved Det humanistiske fakultet (HF) 2013 – 2017 (revidert med virkning fra 16.02.2016)
Mandat for studieprogramråd ved Det humanistiske fakultet (HF) bygger på NTNUs kvalitetssikringssystem.
Ansvaret for kvalitetssikring av HFs studieprogram er et linjeansvar, det vil si et ansvar for dekan og instituttleder. Studieprogramleder får delegert sine oppgaver fra instituttleder i tråd med dette.
Alle studieprogram ved HF skal ha et studieprogramråd. Ett eller flere studieprogram/studieretninger kan sortere inn under ett og samme programråd. Dersom flere institutt bidrar med emner inn i et studieprogram, skal ett av instituttene være vertsinstitutt. Vertsinstituttet stiller med studieprogramleder og sekretær til studieprogramrådet.
Ansatt som utpekes som studieprogramleder kan også, der en finner dette tjenlig, pålegges oppgaver som undervisningsleder (for ett eller flere studieprogram) ved instituttet.
- Studieprogramrådets sammensetning
Studieprogramrådet oppnevnes av instituttlederen ved vertsinstituttet for studieprogrammet, og skal som normalordning ha følgende sammensetning:
Programleder, oppnevnes blant fast vitenskapelig ansatte
Minimum 1 representant for fast vitenskapelig ansatte
Minimum 1 representant for midlertidige vitenskapelig ansatte
Minimum 2 studentrepresentanter, fortrinnsvis fra både bachelor- og masternivået. Der flere fag eller studieretninger er representert i et felles programråd, skal det være minst 1 studentrepresentant fra hvert fag/hver studieretning.
1 administrativt ansatt, som fungerer som sekretær for studieprogramrådet
1 ekstern representant, fortrinnsvis utenfor NTNU.
I studieprogram som er sammensatt av emner fra flere institutter og fakulteter, bør de deltagende institutter/fakulteter være representert i studieprogramrådet gjennom faste eller midlertidig ansatte.
Funksjonstiden til studieprogramrådene følger funksjonsperioden for instituttledere. Når det gjelder møtehyppighet forutsetter fakultetet at programrådsmøtene koordineres i forhold til kvalitetsmeldingen og studieprogramporteføljen.
2. Studieprogramrådets rolle i utviklingen av studieprogrammet
Studieprogramrådet har som sin primære og overordnede oppgave å ivareta kvaliteten, helheten og sammenhengen i de studieprogrammene som ligger under programrådet og tilhørende studieretninger. Rådet skal påse at emnene som inngår i studieprogrammet som helhet, og i fagfordypningen spesielt, bygger opp om de læringsmål som er vedtatt på studieprogram- og studieretningsnivå (jf. kvalifikasjonsrammeverket). Studieprogramrådet skal bidra til faglig og pedagogisk fornyelse i studieprogrammet og i de studieretninger og emner som inngår i dette. For å ivareta den helhetlige kvaliteten i programmet, skal studieprogramrådet vurdere struktur og sammensetning.
I tillegg til, og som en konkretisering av, disse overordnede oppgavene skal studieprogramrådet:
ha en sentral rolle i studieplanarbeidet ved instituttet, og i samarbeid med aktuelle fagmiljøer være pådriver for endringer som bidrar til å øke kvaliteten og ressursutnyttelsen innenfor programmet
vurdere alternative lærings- og undervisningsformer, og legge til rette for undervisningssamarbeid på tvers av studieprogrammene innenfor eget og andre institutt der dette er relevant
legge til rette for internasjonalisering gjennom oppdaterte samarbeids- og utvekslingsavtaler med relevante utenlandske læresteder
legge til rette for samarbeid med relevante norske læresteder
spille en aktiv rolle i rekrutteringsarbeidet til studieprogrammet og drøfte tiltak som kan styrke rekrutteringen
se til at studieprogrammet er samfunnsrelevant og oppdatert
Studieprogramrådets leder fremmer forslag til studieplanendringer til instituttleder ved vertsinstituttet for studieprogrammet.
3. Studieprogramrådets rolle i evaluering av studieprogrammet
- Årlige evalueringer
Studieprogramrådet skal ha en sentral rolle i de årlige evalueringer av studieprogrammet i forbindelse med den årlige kvalitetsmeldingen.
- Periodiske evalueringer
Dekan er ansvarlig for at det gjennomføres periodiske evalueringer minimum hvert 5. år. Dette skjer i samsvar med retningslinjer fra sentralt hold og fra eget fakultet. Siden periodiske evalueringer ved HF skjer gjennom særlig oppnevnte komiteer, har ikke studieprogramrådet noen særskilt rolle i gjennomføringen av periodiske evalueringer. Studieprogramrådet følger imidlertid opp resultatet av årlige og periodiske evalueringer (se neste punkt).
- Programrådet skal på bakgrunn av årlige og periodiske evalueringer
foreslå tiltak som bidrar til å sikre og videreutvikle kvaliteten i programmet/studieretningen
bidra til at det etableres tydelige rutiner for oppfølging av kvalitetsmeldinger og emnerapporter innenfor studieprogrammet
I forbindelse med kvalitetsarbeidet rapporterer programrådets leder til instituttleder.